Hommikusöögi kohta olen reisipäevikusse kirjutanud, et see oli lihtsalt suurepärane. Kuigi on ära tõestatud, et lennukis lennates inimese maitsemeel tuhmub (rõhk, kuiv õhk jne), siis Singapore Airlinesi hommikusöök oli päris kindlalt parim lennuki hommikusöök, mida saanud olen. See koosnes praemunast tomatiga, soojast kuklist, jogurtist, küpsistest ja puuviljasalatist. Ning need terroristid, kes lõunasöögi ajal liiga laisad olid said nüüd uue võimaluse – taaskord jagati kõigile välja täitsa viisaka terapikkusega metallist väitsad. Tegelikult oli kogu lennu ajal kõht pilgeni täis ja tänu ekstra jalaruumile, oleks olnud patt üldse millegi üle nuriseda. Parafraseerides legende – „kui see on turistiklass, siis just turistiklassis ma kogu aeg lennata soovingi“. Singapore Airlines – hinne 5 pluss!
![]() |
Varahommikune Singapuri lennujaam |
![]() |
Changi on SUUR |
![]() |
Terminaalide vaheline juhita liikur |
![]() |
Meie "kaarik" |
![]() |
Changil on tihe liiklus |
![]() |
Maoori koru on Air New Zealandi sümboliks |
Pärast sööki proovisime mõlemad tegeleda taaskord filmide vaatamise ning magamise kombinatsiooniga ning taaskord tuli naisel see paremini välja. Ilmselt seetõttu, et minu olukord oli võrreldes eelmise lennuga muutunud selgelt kehvemaks. Jalaruumi oli küll normaalselt, kuid ikkagi vähem kui Singapore Airlinesi lennukis ja tühja istme asemel oli paremal käel tõmmu pingviin. Teisalt tuli kehvemini välja ka filmi jälgimine, sest umbes-täpselt Singapurist välja lendamise ajal sai täis 24 tundi sellest momendist, kui koduvoodis ärkasime. Ehk siis silm tahtis kinni vajuda ja aju ei suutnud enam süžeed piisava detailitäpsusega jälgida, kuid magada ka väga pikalt ei saanud. Õnneks ei kannatanud minu paremal käel olev naaber ka kõhulahtisuse või kusepidamatuse käes (ilmselt need jäägid olid tal ihus lihtsalt ära külmunud), mistõttu ei pidanud me kordagi tema pärast püsti tõusma. Või siis oli ta lihtsalt väga viisakas. Aga pikka und see asjaolu siiski ei toonud.
Kuna vastupäeva lennates lendab aeg kiirelt, siis peagi jõudis kätte õhtusöögi aeg (kuidagi väga palju on juttu söömisest 😋). Seekordne valik oli aga lennumaailma traditsioon – kana riisiga või kala riisiga. Kui on selline valik, siis pole tegelikult vahet kumb võtta – maitse on neil tavaliselt täpselt sama (st puudub), välimus on sama (ka puudub) ning tulemus on ka sama (magu saab mateeriaga täidetud). Seega mina võtsin kana, naine aga kala. Õnneks oli seal kõrval ka muid väikeseid suupisteid, mistõttu kõhu sai tegelikult täis. Veinivalikus oli kaks punast veini ning nende kohta saab öelda, et mõlemad olid head. Küll aga tundus, et üle ühe pitsikese (klaasiks ei saa seda nimetada) ei peaks söögi kõrvale veini võtma. Jah, toodi teine tops veel kui palusin ja üleandmisel täitis näo ka naeratus, mis oli siirusest täiesti puutumatu, kuid selline joodiku mekk jäi man’ sellest olukorrast.
Pärast sööki juhtus aga hull lugu – minu meediaekraan hangus. Lennusaatjad tormasid kohe appi, tegid restarte ja proovisid ekraani toimima saada, kuid läks ikkagi tubli 10 minutit, enne kui pilt taas liikuma hakkas. No tegelikult, jah, polnud midagi hullu, ikka juhtub. Aga selle „intsidendi“ tagajärjed olid sellevõrra hämmastavamad. Kusagil veerand tundi hiljem ilmus meie rea kõrvale järsku turistiklassi vanemstjuuard (või mis iganes ta ametikoht oli) ning palus siiralt selle äparduse pärast vabandust ja ulatas mulle tekitatud ülekohtu heastamiseks kaks 30 NZ$ väärtusega voucherit. Ehk siis 40 eurot selle eest, et 10 minutit ei saanud televiisorit vaadata… Pika sisemise heitluse tagajärjel tunnistasin sellega moraalse alanduse heastatuks ja läksin eluga edasi. Endamisi küll Air New Zealandi teenindustaset kiites ja mõistes, miks nad on maailma parimate hulgas. Kui siin varasemast jutust jäi järsku kõlama mulje, et kõik on väga halvasti, siis jah need kõik olid pisikesed asjad ning suuresti mõjutatud äsjasest kogemusest maailma parima lennufirmaga.
Nüüd kui ekraan korras, tundsin endas kohustust veel üks film ära vaadata. Naine ütles, et tema enam ei viitsi midagi passida, kuigi vaatas minu kõrvalt „War Dogsi“ algusest lõpuni ära. Kuna subtiitrid olid all, siis ilmselt ta jaoks palju kaduma ei läinud, kuid oma ekraanil ja heliga ka vaadata ei tahtnud.
Mis siis veel lennust meelde jäi? Turbulentsi oli väga palju. Eriti Indoneesiast kuni Austraalia keskosani. Vahetevahel raputas nii kõvasti, et lisaks rihma kinni panemisele, tundus mõistlik ka istme käepidemest kinni hoida. Ilm väljas oli samas ilus ning kuna juhtusin õigel hetkel välja passima, õnnestus ära näha ka Uluru ehk Ayers Rock – ikooniline punane kivi keset Austraaliat. Nonii, seal ka käidud. ☺ Edasi läks lend üle Sydney ning paar tundi pärast antud momenti, täpsemalt 23:40 kohaliku aja järgi, puudutasid lennuki rattad juba Aucklandi lennuvälja asfalti. Plaanitud saabumisaeg oli 20 minutit enne südaööd, seega võib öelda, et üsna täpselt. ☺
Esimene etapp riiki sisenemise kadalipus oli
passikontroll. Kui mina sain oma 90 päevase viisa passi kiirelt, siis naine jäi
piirivalvuri juurde toppama. Tema passi nühiti üht ja teistpidi läbi masina,
kuid ametnik ikka ei olnud rahul. Peagi kutsuti mind ka tagasi ja telliti
kusagilt kuubikust kohale vahetuse vanem. Ütleme nii, et väike ärevus tekkis
sisse, sest otseselt ei öeldud kah, et milles kühvel. Poetati vaid mokaotsast,
et on mingi anomaalia ja ilmselt saab kõik peagi korda. Lennujaamadest
pajatavates reality-showdes läheb
sellistel momentidel tavaliselt huvitavaks ja „anomaalsed“ kliendid
lohistatakse kuhugi taharuumi ära, et nad oma kuritegelikud plaanid
vabatahtlikult üles tunnistaksid. Meil aga polnud midagi üles tunnistada!
Sellegipoolest paluti meil kaasa minna ja ühe pingikese peal oodata, kuniks boss passid oma arvutis üle kontrollib. Peagi tuli ta tagasi ja õnneks ütles, et kõik on korras ning ka naine sai 90 päevase riigis viibimise õiguse passi.
Pärast passikontrolli tuli seista atraktsiooni nimega pagasikarussell ümber. Reisile minnes on see alati palju huvitavam meelelahutus kui reisilt tulles. Selles mõttes, et kui reisile minnes on sinu jaoks selle karusselli tulemuseks tühihulk, tekitab see oluliselt rohkem obstaakleid ja murekortse kui reisilt tulles (sest vähemalt oled siis kodus ja saad rahulikult probleemiga edasi tegeleda).
Aga põnev on alati, eriti arvestades asjaolu, et pead kõikide nende mustade ja siniste kohvrite virvarrist ilmeksimatult oma sinise kohvri üles leidma ning iga kord kui keegi sinust eespool mingi sinise kohvri kätte haarab, tekib tunne, et kurat nüüd see pasatski võttis küll minu oma. Sel korral tundus olevat taaskord selle karussellimängu pikendatud versioon. Seisime ja vaatasime kuidas rahvas rõõmsate nägude ja pagasiga öhe (loe: järgmisesse järjekorda) kaovad, kohvrite hulk lindil väheneb, kuid meil veel ühegi sumadani osas äratundmisrõõmu polnud tekkinud. Tuletan meelde, et käes oli kesköö, viimasest unest möödas ligikaudu 40 tundi ja reisiväsimus pehmelt öelda kontides. No ma saan aru, et kohvritel oli kaugelt tulla (meil kah!), kuid kas tõesti see 2-tunnine peatus Singapuris oli liiga lühike, et pagas ümber laadida? Seisime seni kuni lindi ääres oli veel vast kümmekond üsna nõutute nägudega reisijat ja siis nad tulid! Ai see oli magus tunne, nagu oleks lotoga võitnud, selle raha eest lotopileteid ostnud ja uuesti võitnud! Nii minu kui naise kohver vupsasid järjestikku lindile ja mõlemad olid kenasti ka ühes tükis. Aga ikka päris adrenaliinirohke mäng oli taas, no ei pea igal korral nii põnev…
Järgmine järjekord oli toll. Austraalia ja
Uus-Meremaa kodanikele oli oma järjekord (täpsemalt siis tühi rada kuni
ametnikuni), teised pidid võtma üsna pikka sappa. Nagu sellele piirkonnale
kohane, ei paluta sul piiril ära anda ainult kõiki narkootikume, tulirelvi ja
muud salakaupa, vaid ka kogu orgaanilist materjali. Seega oma Uus-Meremaa
sõpradele pole mõtet koduaia valgeid klaare ja tikriistikuid külakostiks viia,
sest need võrdsustatakse piiril heroiini ning püstolkuulipildujatega ning
võetakse ära ja hävitatakse. Valgete klaaride eest küll vangimajja ei panda.
Vist.
Tegelikult pead enne tolli jõudmist juba ära
täitma formulari, kus vannud, et sa säherdust kontrabandi kaasa pole vedanud
ning andma isegi allkirja, et sa oled oma kohvris olevate matkasaabastega
ainult vaakumis ringi jalutanud (st need ei tohi olla puudutanud maapinda
väljaspool Austraaliat ja Uus-Meremaad). Kuna me oma käimade osas sellist
lubadust anda ei saanud, tuligi märkida tollipaberites rist „valele poole“
lahtrisse. Mis muidugi tekitas piiril kohe küsimuse, et mis SEE on? Kuna
ütlesime, et pesime matkasaapad korralikult puhtaks ja muda ning mulda küljes
pole (mis vastas ka tõele), rahuldus tollionu meie vastusega, valgustas veel
kohvri ka läbi ja soovis head Uus-Meremaal viibimist. Kõik see kadalipp kannab
eesmärki, et nende muust maailmast eraldiseisvate maalappide niigi räsitud
ökosüsteemi rohkem võõrliike (bakteritest kuni tikriteni) ei toodaks. Seega
igati arusaadav ja tervitatav tegevus.
Aga nüüd me olime siis kohal! Juhuuu! Silm
oli küll juba hägune ja samm tönts, kuid me olime kohal! Enne lennujaama
suletud territooriumilt lahkumist tahtsin veel ka endale sularahavaru tekitada,
kuid ainsaks võimaluseks olid Travelexi automaadid ning nende vahetuskurss oli
röövellik. Tegelikult need vist isegi polnud sularahaautomaadid, vaid
rahavahetusmasinad, kus said kaardiga maksta ja mis nägid välja nagu
sularahaautomaadid. Kurss oli täiesti ulmeliselt kehv ning lisaks tuli maksta
veel mingit vahetustasu, kuigi automaadi peal oli kirjas, et vahetustasu
puudub. Ehk siis tegelikult oli tegu hoopis moodsa aja lüpsimasinaga, mille
teenusest ma lõpuks resoluutselt keeldusin. Loodetavasti saan taksos ikkagi
kaardiga makstud.
Taksoga oli selline lugu, et tellisin
teenuse Cheapcabsi nimelisest firmast ette ära. Põhjus väga
lihtne – teistel lennujaama teenindavatel taksofirmadel olid küll erinevad
nimed, kuid põhimõtteliselt oleks nende kõigi nimi võinud olla Expensivecabs ning
Uberit lennujaama tellida ei saanud (lennujaama nendega sõita sai, kuid
lennujaamast linna mitte). Tavatakso, mille lennujaamast võtta saad, tariif
linna on ligikaudu 70$ (ca 45€), cheapcabsil aga 35$ (ca 22€). Päevasel ajal
olid ka erinevad ühistranspordivariandid võimalikud, kuid arvestades nii
kellaaega kui ka meie konditsiooni, oli
takso ainuvõimalik variant. Soov oli kiiresti hotelli saada.
Taksot ette tellides tuli kodulehel ära
märkida ka teenuse algusaeg ning kuna jube keeruline oli hinnata seda, et kas
lennuk maandub õigel ajal ja palju kulub lennujaamast välja saamisele, oli sees
ka väike hirm, et meid ei oota ukse taga mitte keegi. Ega ma tegelikult väga ei
mäletanud ka, et mis kellaaja ma tellimusse märkisin. Ning ega sel tähtsust
polnudki – tulime nii kiirelt kui saime, ei minutitki aeglasemalt või kiiremini.
Õnneks seisis minu nime kandva sildiga härrasmees siiski tollitsoonist väljuva
ukse ees, mistõttu julgen teenust soovitada küll. Takso oli tutikas Toyota
Prius, seega kõik muu peale teenuse hinna, oli sama, mis kaks korda kallimal
tavataksol.
Aga väljas oli soe! Ligikaudu 20 kraadi!
Peale kella poolt üht öösel! Mainisin seda õhinaga ka taksojuhile, kuid ta vaid
rehmas käega ja vastas midagi sellist, et ega ta tühi nüüd nii soe ka pole.
Mainisin meie kodumaa veebruari temperatuure ning selle peale läksid muidugi
silmad suureks ja tõdes, et siis on vist tõesti soe. Kuigi tavaliselt on
veebruaris ikka parem ilm, ei saanud jätta ta siiski lõppu lisamata.
Sõit mööda tühja kiirteed ja läbi vaikse
Aucklandi äärelinna läks väga kiirelt ning juba 20 minutit pärast sõidu algust
keeras takso Quality Hotel Parnelli ette, mis oli meie baasiks järgmiseks kaheks ööks. See hotell sai valitud peamiselt
seetõttu, et tegemist oli kesklinnalähedase, kvaliteetse võõrastemajaga,
mõistliku hinna eest. Hoolimata sellest, et Auckland on suur linn, ei ole
säärase kombinatsiooniga öömaja leidmine üldse mitte kerge. Ka Quality Parnelli
puhul sai hea hinna seetõttu, et broneerisin ja maksin toa mitu kuud ette ära. Aucklandi
südalinna hotellid on kas kallid võid parajad risud (ning pigem kallid) ning
äärelinna hotellid on kas kallid või keskusest juba väga kaugel. Hostelisse ei
tahtnud, kuigi nende hulgast oleks ehk ka südalinnas midagi leidnud.
Aga Parnelli nime kandev äärelinn oli linna
südamest tegelikult paraja jalutuskäigu kaugusel (päriselus tähendas küll seda,
et oli lühikese Uberi sõidu kaugusel) ning ümberringi oli väga kaunis eramajade
tsoon. Ja 10 minutise kõmpimisega jõudsid Parnelli kesktänavale, kust võis
leida kümneid ja kümneid erinevaid söögikohti. Seega Aucklandi külastamise
baasiks täiesti ideaalne piirkond, olime väga rahul, et selle koha valisime.
Aga selle rahul olemise tuvastasime alles hiljem, hetkel olime veel taksoga
hotelli ees ☺
![]() |
Meie hotellituba... |
![]() |
...Quality Hotel Parnellis |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar